مزایای کتاب های صوتی برای کودکان

گوش دادن به داستانهایی که با صدای بلند خوانده می شوند ، به درک و فهم ساختار روایی کمک می کند زیرا تخیل را پرورش می دهد و تجسم را ترغیب می کند – مهارتهایی که با درک مطلب بهتر بهبود می یابند.

مزیت های کتاب های صوتی برای کودکان و تاثیر آن بر پرورش ذهن

در دسترس بودن کتابهای صوتی برای کودکان در چند سال گذشته به شدت افزایش یافته است و جالب است بدانید که زمان صرف شده با کتابهای کودکان مبتنی بر صدا می تواند مزایای مهم آموزشی داشته باشد. اگرچه ارزش لذت بردن از چاپ در صفحه یا صفحه لمسی قابل انکار نیست ، کودکان همچنین از گوش دادن به متن با صدای بلند خواندن بهره مند می شوند.

کودکان با کتاب های صوتی مدل های روانخوانی را می شنوند. یعنی ، آنها قرائت دقیق متن تنظیم شده را با سرعت مناسب با بیان زیاد می شنوند. نشان داده شده است که مواجهه با مدل های روانخوانی تأثیر مثبتی بر روان خواندن دهان کودکان دارد. همچنین کتاب های صوتی به کودکان امکان می دهد به متنی که بالاتر از سطح خواندن فردی آنها است ، دسترسی پیدا کنند و آنها را در معرض ساختار واژگان و جمله های پیچیده تری قرار دهند.

کتابهای صوتی برای خوانندگان سخت گیر مفید است

این امر به ویژه برای خوانندگان درگیر که ممکن است نیاز به افزایش بیشتری داشته باشند مفید باشد زیرا کتابهایی که قادر به خواندن خودشان هستند ممکن است حاوی جملات و داستانهای اساسی بیشتری باشند. گرچه برای کودکان مهم است که در ساخت مهارت های آوایی و تشخیص کلمات با کتابهایی که در سطح خواندن مستقل خود هستند ، درگیر شوند ، اما تجربه واژگان و زبان غنی در متون پیچیده تر برای آنها به همان اندازه مهم است.

گوش دادن به داستانهایی که با صدای بلند خوانده می شوند ، به درک و فهم ساختار روایی کمک می کند زیرا تخیل را پرورش می دهد و تجسم را ترغیب می کند – مهارتهایی که با درک مطلب بهتر بهبود می یابند. و شاید مهمتر از همه ، کتابهای صوتی کودکان این پتانسیل را دارند که این ایده را تقویت کنند که خواندن یک فعالیت مادام العمر لذت بخش است.

حتی بدون داشتن یک کتاب در دست ، کودکان می توانند از LeapReader ™ برای لذت بردن از کتاب های صوتی که امکان دسترسی به متن های چالش برانگیز را برای کمک به ساخت واژگان شفاهی ، تمرین تجسم آنچه می شنوند و مهارت درک شنیداری برای درک کلی خواندن ، استفاده کنند. علاوه بر این ، چالش های موسیقی و چیزهای بی اهمیت به تجربه گوش دادن و یادگیری اضافه می کنند.

بازدید کل : 2,331 - بازدید امروز : 1