رشد خلاقیت کودک و چند نکته !

رشد خلاقیت کودک و چند نکته !

در مورد خلاقیت با کودک بحث کنید

برای کمک به افزایش خلاقیت کودک از کودکانتان بخواهید که چه زمانی به بهترین ایده هایشان فکر می کنند یا چه موقع خلاق ترین لحظات آنها است؟ زمانی که در ماشین هستید و در حال رفتن به تمرین فوتبال هستید آن را به وسیله یک دفترچه یادداشت، یا حتی یک ضبط صوت دستی ضبط کنید و نگه دارید، این خود راهی برای تقویت خلاقیت کودک است.

برای باز کردن دید و خلاقیت کودک تفکر انتقادی را بهبود ببخشید

زمانی که کودکان شما بزرگتر شدند از آنها بپرسید که چگونه به مشکلات نزدیک می شوند و چگونه کارها را به شیوه های متفاوت انجام می دهند، آیا کودک شما ایده هایش را بر روی کاغذ به چالش می کشد یا راه حل های ذهنی استفاده می کند، این گونه به رشد خلاقیت کودک کمک کرده اید.

مانع مدیریت شوید، تا خلاقیت کودکتان رشد کند

«کودکان یک توانایی ذاتی خارق العاده در خلاق بودن، زمانی که آزادانه و برای خودشان بازی می کنند دارند و متاسفانه افراط در وظایف پدر و مادری باعث خفگی ونابود شدن این توانایی ذاتی شده است.» بر گرفته از مایک لانزا مولف کتاب بازی همسایگی :همسایه صمیمیتان را به مکانی برای بازی بیاورید.

بدین ترتیب او می گوید پیدا کردن اینکه چگونه خلاقیت کودکتان را بدون مدیریت آسان و دست یافتنی کنید مهم است. لانزا و همسرش سه تا پسرهایشان را زمانی که بازی می کردند متوقف نمی کردند و همچنین آنها را در بسیاری از فعالیت ها درگیر نمی کردند، اخیرا، پسر بزرگتر لانزا یک بازی پیچیده تیله های کوچک با قانون های پیچیده خودش اختراع کرده است.(طبق گفته ی لانزا او در واقع بازی را نمی فهمد.) او حتی بازی را طوری تنظیم کرده است که برادر کوچکترش گه گاهی بازی را ببرد و بازی ادامه پیدا کند.

کودکان از بازی کردن برای خودشان چیزهای زیادی یاد می گیرند و خلاقیت کودک در این زمان به بالاترین سطح خود میرسد، لانزا کتاب محاکمه اخلاقی کودک اثر جین پیاگت را ذکر می کند که در آن می گوید که چگونه کودکان منطق و احساسات اخلاقی خود را در طول بازی تیله بازی که خودشان انجام می دهند تقویت و توسعه می بخشند.

او همچنین کتاب کودک فلسفی اثر الیسون گوپنیک را ذکر می کند که توضیح می دهد چگونه مغز کودکان کار می کند. گوپنیک ادعا می کند که کودکان به صورت دانشمندان تجربی به دنیا می آیند که کتیبه های اطلاعات را به وسیله ی امتحان کردن چیزها به صورت فردی و پیشرفت کردن هم زمان با بزرگ شدن درک می کنند و می فهمند.کودکانی که از کمک های دیگران بی بهره می مانند می فهمند که چگونه مشکلات را حل کنند و آن را به شیوه های مخصوص خود گره گشایی کنند.

کمک کنید کودکان میل و اشتیاق خود را دنبال کنند

به علاقه های کودکتان توجه کنید و این وسایل و فعالیت ها را برای آنها فراهم کنید، پسر بزرگتر لانزا به طور خاصی به زمین شناسی علاقه دارد، خوب لانزا کتاب های مربوط به این موضوع را به همراه چند ماکت صخره برای پسرش خریده است تا با این راه خلاقیت کودکش را تقویت کند.

از زمان استفاده کنید و خودتان نیز خلاق باشید

از آنجایی که کودکان از تماشا کردن والدینشان چیزهای زیادی یاد می گیرند خوب شما نیز خلاق باشید، زمانی که کودکتان در حال نقاشی کردن یا ساختن یا رنگ آمیزی است به او بپیوندید، یک دختر کوچک می خواهد که پدر و مادرش در درست کردن یک نقاشی هنری برای اتاق نشیمن به او کمک کنند. در اول مادران برای این کار دودل می شوند اما این فرصتی عالی را فراهم می آورد که خانواده دور هم جمع شوند و هرکس لحظات خوشی را داشته باشد و خلاقیت کودک شما نیز تقویت شود.

بازدید کل : 4,096 - بازدید امروز : 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *