لباس کودکان در مهدکودک

۱) بچه ها با وارد شدن به محیط مهدکودک، نوعی زندگی اجتماعی خارج از محیط خانواده را تجربه می کنند بنابراین بهتر است با پوشاندن لباس های کمی رسمی تر به آن ها بفهمانید که محیط اجتماعی و آموزشی با محیط خانوادگی و دوستانه، تفاوت دارد.

۲) بهتر است جنس لباس بچه ها، نخ یا کتان باشد. پوشاندن لباس های نایلونی، پشمی و لباس هایی که پارچه آن ها بدن را آزار می دهند، باعث می شود بچه ها در ساعت های طولانی حضور در مهدکودک، احساس راحتی نکنند.

۳) رنگ لباس بچه های مهدکودکی باید روشن و براق باشد. پوشاندن لباس هایی با رنگ های قرمز، صورتی، سبز، بنفش، زرد، نارنجی، آبی و ارغوانی باعث می شود بچه ها کمتر کسل شوند و انرژی لازم برای ماندن در مهدکودک را داشته باشند. لباس هایی با رنگ های خنثی مانند خاکستری یا خاکی و رنگ های تیره مثل مشکی و سورمه ای بچه ها را افسرده و گوشه گیر و خیلی زود از محیط مهدکودک دلزده می کند.

۴) با پوشاندن لباس های رنگ روشن برای بچه ها، خیلی زود متوجه کثیف شدن لباس آن ها می شوید و با شستشوی لباس ها، از ابتلای فرزندتان به انواع بیماری ها پیشگیری می شود.

۵) بلوزهایی که در یقه یا کلاه آن ها از نخ یا کش های بلند استفاده شده است، به بچه های خود نپوشانید چون امکان پیچیدن نخ و کش این لباس ها دور گردن بچه ها و خفه شدن آن ها هنگام بازی یا شوخی با بچه های دیگر وجود دارد.

۶) بهتر است حتی در فصل تابستان لباس های آستین بلند برای فرزندان خود انتخاب کنید. این کار هم از پوست آن ها در برابر اشعه آفتاب محافظت می کند و هم جلوی آسیب دیدن پوست دستشان را هنگام بازی یا درست کردن کاردستی در مهدکودک می گیرد.

۷) لباس های ساده، نازک، سبک و جلوبسته برای بچه های کوچک از لباس های دکمه و یقه دار مناسب تر هستند.

۸) معمولا شلوارهای جین، تنگ و سفت هستند و بچه ها با پوشیدن آن ها میانه خوبی ندارند. جین های نازک و گشاد یا شلوارهای پارچه ای و کتان، انتخاب های مناسب تری برای آن ها خواهند بود.

۹) فکر پوشاندن شلوارهای بندی و پیش سینه دار را برای فرزند مهدکودکی خود از سرتان بیرون کنید. بچه ها نمی توانند با این نوع شلوارها به راحتی به دستشویی بروند و ممکن است که این مساله باعث آزار آن ها در طول مدت ماندن در مهدکودک شود.

۱۰) شلوارهایی با کمر کشی و راحت برای بچه ها از شلوارهای کمری و دکمه دار مناسب ترند.

۱۱) حتما زیرپوش های نخی رکابی به بچه ها بپوشانید و با قرار دادن این زیرپوش ها داخل شلوار، از بیرون ماندن شکم و پهلو و اذیت شدن پوستشان با کش شلوارشان، پیشگیری کنید.

۱۲) بهتر است دختر بچه ها هم هنگام حضور در مهدکودک، شلوار بپوشند. این کار باعث محافظت از پوست پای آن ها در برابر آسیب های احتمالی هنگام بازی یا شوخی با سایر بچه ها می شود.

۱۳) اگر می خواهید دختربچه تان دامن یا پیراهن بپوشد، جوراب شلواری های نخی و ضخیم را فراموش نکنید.

۱۴) کفش های کتانی سبک و چسبی، نسبت به کفش های رسمی، انواع صندل ها و کتانی های بندی، برای بچه ها مناسب تر هستند.

۱۵) کفش های عاج داری که روی سنگ و سرامیک کف کلاس لیز نمی خورند، برای بچه ها بهتر هستند.

۱۶) از پوشاندن جوراب به پای فرزندانتان غافل نمانید.

۱۷) استفاده از تل های خشک و شکننده برای دختربچه ها کار معقولی نیست زیرا ممکن است دور از چشم مربی خود، تل را از سرشان دربیاورند و با شکستن ناخواسته آن، باعث آسیب دیدن خود یا سایر همکلاسی هایشان بشوند. تل های کشی و نشکن، برای دختربچه ها مناسب تر هستند.

۱۸) بچه ها به هیچ وجه نباید هنگام حضور در مهد زیورآلاتی مانند گردنبند یا گوشواره داشته باشند چون امکان کشیدن این زیورآلات در طول بازی با بچه های دیگر و آسیب دیدن آن ها، دور از انتظار نخواهد بود.

۱۹) بهتر است از کمربندهای ساده کشی به جای کمربندهای دوبنده برای فرزندانتان استفاده کنید. چون احتمال در رفتن گیره کمربندهای دوبنده و برخورد آن با چشم بچه ها دور از انتظار نخواهد بود.

۲۰) در روزهایی که قرار است بچه ها تمام روز را در حیاط با مربی شان بازی کنند یا به اردو بروند، لباس های گرمکن راحتی و سبک می تواند پوشش خوب و مناسبی برای آن ها باشند.

بازدید کل : 9,917 - بازدید امروز : 1